Centrum Neuro-Integracji MIND tworzone przez Joannę Berendt i Annę Andrzejewską oferuje szkolenia w zakresie:

  • Dobrego-Stanu w życiu zawodowym.
  • Budowania pożądanych w pracy wewnętrznych zasobów (takich jak kreatywność, odporność, inteligencja emocjonalna, spokój, umiejętność radzenia sobie z wyzwaniami, efektywną pracę w zespole, umiejętność radzenia sobie w zmieniającym się środowisku zawodowym).
  • Przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu.
  • Zmniejszania stresu i jego negatywnych skutków.

 

Poniżej proponujemy 5 obszarów szkoleń:

I. Pozytywna Neuroplastyczność
II. Praca ze stresem w zgodzie z mózgiem.
III. Skuteczny neuro-lider.
IV. Uważny menadżer.
V. Porozumienie bez przemocy w zgodzie z mózgiem.

Badania neurobiologów potwierdzają, iż od naszego stanu mentalno-emocjonalnego i jakości naszych relacji z otoczeniem zależy nasza efektywność, kreatywność, gotowość do zaangażowania, otwartość na zmiany i skuteczność w osiąganiu zamierzonych celów.

Gdy mamy dostęp do wewnętrznych zasobów pojawiają się nowe możliwości, widzimy szerszą perspektywę i możemy działać w zgodzie ze sobą: efektywniej, spokojniej, z większą motywacją.

Wszystkie narzędzia oraz przedstawiana teoria, zostały opracowane na bazie wyników badań naukowych.

 

I. Pozytywna Neuroplastyczność. 

  1. Trening Pozytywnej Neuroplastyczności wg Rick’a Hansona (dysponujemy certyfikatem). Długość i zakres treningu możemy dostosować do potrzeb uczestników.
  2. Wprowadzenie do Praktyki Pozytywnej Neuroplastyczności – informacje o mózgu i krótkie ćwiczenia.

Trening i wprowadzenie dotyczą praktyki „Przyjmowania Dobra” popartej naukową wiedzą i badaniami z dziedziny neurobiologii. Program został opracowany przez amerykańskiego neuropsychologa Rick’a Hansona, autora między innymi bestsellera „Szczęśliwy mózg”, starszego wykładowcy Greater Good Science Center, Uniwersytet Kalifornijski Berkeley.

Trening jest Pragmatyczny, w zgodzie z Faktami, Zdrowym Rozsądkiem i Wynikami Badań. Nie ma w nim „życzeniowego myślenia” ani „zaklinania rzeczywistości.”

Więcej o metodzie TUTAJ.

 

II. Praca ze stresem w zgodzie z mózgiem.

  1. Wprowadzenie do oswajania stresu – praktyczne informacje na temat źródeł stresu i konsekwencji chronicznego stresu oraz prostych i skutecznych metod oswajania stresu.
  2. Trening oswajania stresu – uszyty na miarę w zależności od potrzeb. Forma warsztatowa – ćwiczenia i praktyczne informacje.
  3. Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu – praktyczne ćwiczenia i ciekawa wiedza do zastosowania na co dzień w pracy.

Większość z nas zna w teorii negatywne skutki stresu, lecz w pośpiechu dnia codziennego, mierząc się z wyzwaniami, brakuje nam prostych i skutecznych narzędzi do świadomego zmniejszania poziomu stresu i budowania odporności.

Nasza oferta obejmuje praktyki i informacje, będące dorobkiem czołowych autorytetów w dziedzinie zarządzania stresem i neurobiologii,  których pozytywny efekt jest udowodniony naukowo.

Zmniejszanie negatywnych skutków stresu to nie tylko lepsze samopoczucie pracowników. To także większe zaangażowanie, efektywność, kreatywność i motywacja.

Priorytetem mózgu jest zapewnienie nam przetrwania. Dlatego w stanie stresu wchodzi on w tryb automatyczny. Mamy wtedy mały dostęp do naszego potencjału, stajemy się drażliwi i reaktywni. To powoduje, że nie potrafimy widzieć długofalowych celów ani szerszej perspektywy. Nie dostrzegamy możliwości. Przyjmujemy postawę obronną. W takim stanie nie potrafimy się też uczyć i budować relacji z innymi.

Wsparcie pracowników w tym, aby czuli się bezpiecznie i umieli oswoić stres jest jednym z podstawowych kroków do dobrze funkcjonującej firmy.

Więcej o stresie można przeczytać w artykule Stres w pracy – jakie ma konsekwencje?

 

III. Skuteczny neuro-lider.

Szkolenie, które połączy wiedzę o funkcjonowaniu mózgu z prostymi praktykami wspierającymi liderów. Na szkoleniu m.in. model SCARF D. Rock’a, integracja wg D. Siegel’a, model lidera wg S. Sinek’a, praktyka HEAL wg Rick’a Hansona.

 

IV. Uważny menadżer

Ten oparty na technikach uważności warsztat pomaga menadżerom budować kontakt ze sobą oraz innymi w oparciu o bycie tu i teraz. Czasem doświadczenia przeszłości nas blokują, rozmyślanie o przyszłości jest życzeniowym marzeniem, a praca dzieje się w chwili obecnej. Powrót do Dobrego-stanu, zauważenie tego co jest, akceptacja pozwala działać kreatywnie, innowacyjnie,  a co najważniejsze skutecznie.

 

V. Porozumienie bez Przemocy w zgodzie z mózgiem

Porozumienie bez Przemocy Marshalla Rosenberga jest podejściem wspierającym budowanie kultury dialogu i informacji zwrotnej w organizacjach. Dzięki temu fundamentami budowania relacji w pracy staje się dialog, współpraca i szukanie rozwiązań wygrany-wygrany. A jeśli do tego dodamy wiedzę z najnowszych badań neurobiologów, o tym jak działa nasz mózg to lepiej zrozumiemy siebie, mechanizmy działające w zespołach. W oparciu o to możemy budować organizacje przyszłości, rozwiązywać trudne sytuacje. Różnice zdań czy konflikty są zaproszeniem do wzajemnego usłyszenia siebie, a kontakt i porozumienie są początkiem rozwiązywania takich sytuacji.