MAŁE CHWILE MOGĄ PRZYNIEŚĆ DUŻE KORZYŚCI.

Dziś pragniemy zaprosić Was do zauważenia jak duże znaczenie mogą mieć małe chwile zatrzymania.

Przez większość czasu, w ciągu dnia, jesteśmy w trybie „robienia”. Ten tryb jest dla nas bardzo ważny, bo dzięki niemu możemy osiągać cele, załatwiać sprawy, funkcjonować.

Kiedy jednak staje się jedynym trybem, tracimy z pola widzenia nasze potrzeby, zapominamy co jest dla nas ważne, często gubimy sens. Zaczynamy działać automatycznie. Wtedy też przestajemy słuchać siebie, swojego ciała, wyczerpujemy się, zapominamy o tym, że po trybie działania potrzebujemy regeneracji.

Dla równowagi mogą pomóc nam krótkie chwile zatrzymania. Parę razy dziennie świadome wciśnięcie pauzy w trybie działania.

Zatrzymanie się i przerwanie na chwilę trybu „robienia” pozwoli nam zaznać trochę spokoju, odzyskać kontakt ze sobą, popatrzeć na sprawy z perspektywy. Da nam czas na krótką regenerację, rozluźnienie, na oddech. Zadba też o nasze zdrowie fizyczne i nasz nastrój.

Jeśli regularnie będziemy praktykować zatrzymanie zmniejszy to nasz poziom stresu, zwiększy odporność. Będziemy doświadczać więcej spokoju, zadowolenia i poczucia więzi ze sobą i innymi.

Mózg ludzki uczy się na codziennych, regularnych doświadczeniach. Na podstawie tego na czym skupiamy uwagę każdego dnia buduje obwody neuronalne. Dlatego tak ważne dla nas są te małe codzienne chwile. Jeśli jesteśmy zabiegani, zapracowani, mamy mało czasu, to praktyka zatrzymania się na minutę czy dwie, kilka razy, jest najłatwiejsza do wykonania. Jest też niezwykle skuteczna, bo zgodna z procesem uczenia się mózgu.

Możemy dzięki niej zrównoważyć dominację trybu „robienia” i zwiększyć swój dobrostan emocjonalno-mentalny.

Rick Hanson (neuropsycholog i twórca praktyki Pozytywnej Neuroplastyczności) podkreśla że, w procesie zmiany czy rozwoju, podstawą jest bycie po swojej stronie, w kontakcie ze sobą.

Zapraszamy do pobrania pozytywnego kalendarza na styczeń. Praktyki zatrzymania, które tam proponujemy, dotyczą głównie budowania kontaktu ze sobą, bycia serdecznym/serdeczną dla siebie.

pobierz POZYTYWNY STYCZEŃ tutaj

W Nowym Roku życzymy Wam i sobie, aby praktyka krótkich chwil zatrzymania, stała się codziennym nawykiem i budowała szczęśliwy mózg!

Autorki: Joanna Marczyszyn Berendt i Ania Andrzejewska