Wczytuję

« Wszystkie aktualności

STUDIUM RELACJI

2018-09-11 - 2019-01-15

Sześć dwu-dniowych modułów.

Jeden z nich (5) jest całościowym Treningiem Pozytywnej Neuroplastyczności wg Ricka Hansona.

Prowadzą dwie jedyne w Polsce trenerki tego podejścia: Anna Andrzejewska i Joanna Berendt.

Pięć pozostałych modułów  obejmuje tematy z obszaru Porozumienia bez Przemocy (NVC) prowadzone przez certyfikowane trenerki NVC.

Zapraszamy do uczestnictwa w całym studium lub w pojedynczych modułach.

Pierwszy moduł 11-12.09. 2018

Moduł 5 z Treningiem Pozytywnej Neuroplastyczności – 15-16.01.2019.

Poznaj szczegóły Studium i zapisz się tutaj 

opis TRENINGU POZYTYWNEJ NEURO-PLASTYCZNOŚCI wg Ricka Hansona.

„Jeśli wciąż praktykujemy irytację czy niezadowolenie, 

stajemy się w tym coraz lepsi”

„Struktura mózgu odzwierciedla to na czym, w powtarzający sposób, skupiamy uwagę”.

Mając mózg, który ma skłonność do skupiania się na negatywach,

możemy z czasem uwierzyć, że:

-> świat jest pełen zagrożeń, 

-> życie dostarcza nam głównie frustracji, 

-> a inni to piekło (jak mówił Sartre). 

Mamy jednak wybór – dzięki praktyce pozytywnej neuro-plastyczności możemy budować struktury mózgu odpowiedzialne za wewnętrzny dobrostan: spokój, zadowolenie i więź z innymi.

Mózg jest neuroplastyczny – co oznacza, że jego struktura odzwierciedla to na czym skupiamy uwagę i czego doświadczamy w powtarzający się sposób.

Mózg uczy się poprzez doświadczenia. Jeśli pragniemy być np. bardziej pewni siebie potrzebujemy mieć więcej doświadczeń pewności siebie i „wdrukować” je w struktury naszego mózgu.

Im więcej doświadczam negatywów dziś, tym więcej będzie negatywów w moim życiu jutro.

Przez tysiące lat ewolucji „Matka Natura” dba o nasze przetrwanie – nie zależy jej na jakości naszego życia. Dlatego skłonność do widzenia negatywów jest tak trudna do zmiany. 

Trening Pozytywnej Neuroplastyczności pozwala zmienić tą skłonność w procesie „Przyjmowania Dobra”

Każda aktywność mentalno – emocjonalna pociąga za sobą aktywność neuronalną. To oznacza, że każda myśl, emocja czy odczucie w ciele powoduje, że uaktywniają się obwody neuronalne w mózgu.

Skuteczność praktyki (Treningu Pozytywnej Neuroplastyczności) opiera się na tej zależności. 

Mamy moc, aby za pomocą umysłu (myśli, emocji) zmieniać mózg, który z kolei wpływa na to jak się czujemy, co myślimy i jak się zachowujemy.

Praktyki Pozytywnej Neuroplastyczności mają wiele plusów. 

Między innymi: 

-> może je wykonywać każdy (dzieci, dorośli, seniorzy, biznesmeni, mamy i ojcowie, młodzież, managerowie i handlowcy, pracownicy umysłowi i fizyczni),

-> zajmują niewiele czasu (kilka razy dziennie po ok. 30 sekund),

-> można je wykonywać w toku dnia codziennego,

-> są bardzo proste,

-> są przyjemne,

-> opierają się na procesie zgodnym z tym jak uczy się mózg,

-> przynoszą trwałe korzyści,

-> są oparte na faktach i dowodach naukowych.

Trening Pozytywnej Neuroplastyczności może Ci pomóc,

jeśli często doświadczasz w swoim życiu:

-> poczucia niepokoju czy niezadowolenia.

-> Masz mocno krytyczny stosunek do siebie lub innych.

-> Łatwo skupiasz się na tym co jest nie tak lub czego brakuje.

-> Masz trudność z doceniania pozytywnych codziennych chwil.

-> Odczuwasz napięcie i łatwo się irytujesz,

-> Czujesz przytłoczenie codziennymi wyzwaniami.

-> Doświadczasz złości.

-> Masz wrażenie, że jest coś nie tak z tobą lub z innymi.

-> Odczuwasz przygnębienie.

Trening Pozytywnej Neuroplastyczności jest dla Ciebie: 

-> Jeśli pragniesz więcej radości, spokoju i zadowolenia,

-> Chcesz zwiększyć dobrostan,

-> Chcesz odzyskać poczucie wpływu na  własne życie.

-> Chcesz zmniejszyć stres i zwiększyć odporność do radzenia sobie z wyzwaniami życia.

-> Chcesz zwiększyć poczucie pewności siebie.

-> Pragniesz dawać efektywne wsparcie i troszczyć się o innych bez efektu wypalenia.

-> Nabyć umiejętności dawania sobie rady z negatywami w życiu.

O czym jest ten trening m.in:

– Jak zmienić automatyczną pętlę negatywizmu w naszym mózgu w pętlę pozytywów.

– Jak zmienić chwilowe korzystne/dobre doświadczenia w trwałą strukturę neuronalną.

– Jak praktyka kilka razy dziennie po ok 30 sekund może budować nasze silne strony.

– Jak wiedza o mózgu może zwiększyć Dobro-Stan w naszym życiu.

– Jak pozostać w równowadze i mieć dostęp do swoich wewnętrznych zasobów, w obliczu wyzwań.

  • Jak pozbyć się negatywizmu pozostając czujny i silny.
  • Jak budować odporność i stan spokoju, zadowolenia i poczucia wartości.

Korzyści dodatkowe:

– Większa świadomość.

– Wiedza o mózgu.

– Umiejętność budowania wewnętrznych zasobów (np spokoju, siły, poczucia wartości, odporności w obliczu wyzwań itp).

– Podejście aktywne zamiast pasywne.

– Uczenie się bycia po swojej stronie.

Efekty długofalowe stosowania codziennej praktyki:

– Harmonia życiowa.

– Umiejętność optymalnego radzenia sobie z wyzwaniami i stresem (odporność, siła).

– Szczęśliwy mózg. Większy dobrostan niezależny od okoliczności życiowych.

– Radość i pozytywne doświadczanie życia.

  • Więcej satysfakcji z relacji z innymi.

Metodologia

Zajęcia oparte są o program Treningu Pozytywnej Neuro-plastyczności Rick’a Hansona (certyfikacja) i jego książce „Szczęśliwy mózg” .

 

Szczegóły

Start:
11 września
Koniec:
2019-01-15
Strona internetowa:
https://nvclab.pl/studium-relacji-z-samym-soba-i-innymi/